torstai 6. huhtikuuta 2017

KUN MERKKILAUKKU HAJOAA

Mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä enemmän olen alkanut panostamaan laatuun. Maksan mielummin muutaman pennosen enemmän ja saan kestäviä tuotteita verrattuna kertakäyttömuotiin. Laukkujen suhteen olen erittäin valikoiva ja saattaa mennä vuosia, ennen kuin löydän laukun, josta pidän niin paljon, että olen valmis maksamaan siitä jopa muutamia satoja euroja. 


Ostin marraskuussa 2015 pitkään himoitsemani Ralph Laurenin nahkalaukun sillä ajatuksella, että sen käyttöikä on vähintään 5 vuotta. Laukku oli klassinen, kaunis, musta nahkalaukku kultaisilla yksityiskohdilla. Tilasin laukun Fashionette.com -nettikaupasta ja heidän palvelunsa oli moitteetonta alusta loppuun. (Kyseinen verkkokauppa ei enää toimita Suomeen.) Kirjoitin aiheesta tuolloin myös postauksia, jotka voitte lukea täältä ja täältä. Käytin laukkua pääosin koululaukkuna ja pidin siitä hyvää huolta. Nahka pysyi siistinä ja laukku hyvin muodossaan. Viime kuussa huomasin kuitenkin, että yksi hihnoista oli alkanut selkeästi hajoamaan ja olin tietysti harmissani. Minun oli tarkoitus ottaa laukku mukaan myös silloiselle Walesin reissulleni, mutta en uskaltanut, sillä hihna näytti siltä, että se katkeaa minä hetkenä hyvänsä. Käytin laukun hyvällä suutarilla, joka sanoi, että hihnaa on turha korjata, sillä materiaali on liian heiveröinen niin suureen laukkuun ja että muutkin hihnat tulevat katkeamaan ajan saatossa. Laukulle ei siis tehty mitään suutarin toimesta ja tämän jälkeen otin yhteyttä nettikauppaan.


Reklamaatio olisi ollut huomattavasti helpompi, jos sen olisi voinut hoitaa kivijalkakaupassa, mutta ei auttanut muu kuin kirjoittaa englanniksi valitus laukusta ja lähettää kuvat perässä. Fashionette.comin asiakaspalvelu oli nopeaa ja ystävällistä ja pian sain kehotuksen lähettää kyseinen laukku takaisin heille ilman kustannuksia. Laukku todettiin virheelliseksi ja tulen saamaan täyden hyvityksen laukun hinnasta, mutta silti tapaus harmittaa. Ostaessani olin varma, että laukun ikä on pitkä ja että sekä merkki että hinta takaavat laadun. 

Nyt olen siis uutta laukkua vailla, enkä oikein tiedä mistä lähtisin etsimään. Jatkossa ostan kalliimmat hankinnat kyllä mielummin oikeasta liikkeestä, sillä reklamaatio sähköpostitse eri maahan on hieman hankalampi prosessi. Tästä oppineena olen jatkossa entistä tarkempi laukkujen suhteen ja hieman skeptisempi myös merkkeihin luottamisessa. Loppujen lopuksi olen kuitenkin tyytyväinen tilanteeseen ja oikeudenmukaiseen palveluun, jota sain laukun hajotessa. Opetuksena olkoon kuitenkin se, että hinta ja merkki eivät valitettavasti aina takaa laatua. 

Olisi kiva kuulla myös teidän kokemuksia merkkilaukuista ja niiden kestävyydestä. Vinkkejä ostospaikkoihin saa myös mieluusti kirjoitella kommenttiboksiin.

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Ilahduta päivääni kommentilla! ♥

Blog Design by Get Polished | Copyright Just saying hi 2017