tiistai 16. joulukuuta 2014

Kevyt kokovartalotreeni

Kuntosali on vaihtunut kotitreeniin ja sitä myöten ajattelinkin jakaa muutamia hyväksihavaittuja liikkeitä ja juttuja kotitreeniin liittyen. Tänään tein heti aamulla jumpan ja yritin samalla epätoivoisesti kuvata itselaukaisimella muutamia liikkeitä. Eihän siitä tullut mitään, kuvat olivat surkeita, huonosti valottuneita ja asennoista ei saanut kunnolla selvää... Joku toinen kerta sitten! Kuvituksena nyt siis jumppakaverit: vesipullo ja käsipainot :) 


ALAVARTALO

- 1 jalan kyykky
- sumokyykky + potku sivulle
- askelkyykky
- selinmakuulla lantionnosto toinen jalka ilmassa

YLÄVARTALO

- nyrkkeily kilon käsipainoilla minuutin ajan
- dipit
- punnerrus
- sivuvipunosto

KESKIVARTALO

- lankku
- pienet vatsalihasrutistukset jalat ilmassa
- selinmakuulla suorien jalkojen viennit ylös/alas
- selkälihakset

Juoksin lämmittelyksi portaita. Toinen suosittelemani lämmittelymuoto on naruhyppely ja käsien pyörittely. Tänään tein nämä liikkeet kertaalleen läpi 10-15 kpl:n sarjoissa. Sitten pidin pienen tauon ja aloitin alusta. Liikkeiden määrää voi tietysti säädellä oman jaksamisen ja tason mukaan, mutta itse pidin treenin tänään kevyenä ja siksi tein pienillä toistomäärillä koko ohjelman kahdesti. Mielestäni on kivempi tehdä vähemmän, kunnollisella laadulla, kuin huhkia menemään huolimattomasti viimeiset toistot, mutta tämäkin on makuasia. :)



Energistä tiistaita kaikille! 

2 kommenttia :

  1. Kuulostaa hyvältä kotitreeniltä! :) Pittääpä testata joku päivä.

    VastaaPoista
  2. Juu mun mielestä ainakin sopivan tehokas, suosittelen testaamaan! :)

    VastaaPoista

Ilahduta päivääni kommentilla! ♥

Blog Design by Get Polished | Copyright Just saying hi 2017