perjantai 27. kesäkuuta 2014

Kynnet vahvaksi?

Olen aina kärsinyt heikoista kynsistä. Minulla on myös huono tapa räplätä kynsiä, kun olen hermostunut tai stressaantunut. Kynteni ovat lyhyet ja lohkeilevat ja liuskoittuvat hyvin helposti. Syön monipuolisesti ja juon paljon maitoa. Kaipa "huonot kynnet" voivat olla myös sukuvika, sillä myös äitini kärsii samanmoisesta ongelmasta. Katselen siis aina kateellisena niitä, joiden omat kynnet kasvavat huimaa vauhtia ja pysyvät vahvoina päivästä toiseen.



Rakennekynsiä pidin pari kuukautta ja nautin siitä, kuinka huolitelluilta kynteni näyttivät. Lisäksi vahvat kynnet olivat kätevät esimerkiksi työssäni kenkäkaupassa, jossa joudun rikkomaan paljon pahvilaatikoita ja raaputtamaan erinäisiä hintalappuja irti juurikin kynsillä. 

Nyt kuitenkin päätin poistattaa kynnet ja on tultava jälleen toimeen näillä omilla kynsillä. Akryylikynnet jättivät omat jälkensä ja nyt oman kynnen pinta on hyvin epätasainen ja tuntuu, että koko kynnen valkoinen osa on erityisen herkkä lohkeamaan ja taipumaan. 

Päätinkin kysellä teiltä neuvoa, kuinka voisin saavuttaa vahvemmat ja kauniimmat kynnet? Olen aiemmin käyttänyt mm. Trindin hoitolakkaa, joka on ollutkin aika hyvä apu, kunhan sen jaksaa levittää joka päivä uudelleen. Lisäksi hoitoarsenaaliini on kuulunut lasiviila, Sally Hansenin kynsinauhaöljy ja tietysti hyvät kynsilakat.



Kynsien lakkaaminen on mukavaa ja tykkään myös silloin tällöin koristella kynsiäni. Lakkoja onkin kertynyt useita kymmeniä ja erityisesti erilaiset punaisen ja pinkin sävyt vetävät minua puoleeni. Lisäksi koen, että kynsien lakkakerros suojaa kynsiä.

Uusin tuttavuus on tämä Seche Viten pikakuivattaja. Olen aika malttamaton ja kynsilakan kuivuminen sileäksi on melkeimpä mahdottomuus, kun osun aina johonkin ja pinta jää epätasaiseksi. Ostin tämän siis Kicksistä ja nyt muutaman kerran jälkeen voin sanoa, että tuote on aivan huippu!






 Nyt siis aion tehdä kaikkeni, jotta omat kynteni kestäisivät ja pysyisivät kauniimpana kuin ennen rakennekynsiä. Kaikki hyvät vinkit otetaan vastaan ja tästä lähtee mun kynsien kasvu- ja uudistusprojekti! :)

2 kommenttia :

  1. Kannattaa kokeilla biotiini tabletteja! Mulla on kans aina ollu heikomman puoleiset kynnet, vaikka kalsiumin saanti on ihan normaali. Nyt oon pari kuukautta kuitenki syöny apteekista saatavaa biotiini valmistetta, ja kynnet onki yhtäkkiä todella vahvat ja hyväkuntoiset! Suosittelen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkistä! Täytyykin ehdottomasti kokeilla :) Toivottavasti siitä olisi mullekin apua!

      Poista

Ilahduta päivääni kommentilla! ♥

Blog Design by Get Polished | Copyright Just saying hi 2017