maanantai 6. lokakuuta 2014

Kuulumisia ruokaremontin saralta

Monet teistä osoittivat kiinnostuksensa mun pienoista ruokaremonttia kohtaan ja lupasinkin kertoa kuulumisia sen saralta muutaman viikon kokeilun jälkeen. Nyt tilanne on siis se, että olen syönyt terveellisemmin kolmisen viikkoa ja nauttinut yhden annoksen herkkuja kerran viikossa. Aiemmin olin siis aikamoinen herkkusuu ja saatoinkin syödä sokerisia ja rasvaisia leivoksia yms. miltei joka päivä. Hävettää myöntää vanhat tapani, mutta tämä "ruokaremontti" on todella tehnyt muutoksen ruokailutottumuksiini. 


Olen pitänyt kiinni viisi ateriaa päivässä -säännöstä ja rutiini on pysynyt hyvin yllä. Aamiaisiin olen aina panostanut ja pääruuat koostuvat lähinnä kotiruuasta. Roskaruoka on ollut myös kiellettyjen listalla kuukauden ajan. Olen juonut myös vettä tavallista enemmän ja se onkin ollut hyvästä. Samalla olen lisännyt hedelmien ja vihannesten syömistä jokaisella aterialla. 

Kyse ei ole mistään maailmanluokan muutoksesta ja teinkin tämän terveellisyyteen siirtymisen oman hyvinvointini parantamiseksi. Kuukauden aikana olen huomannut oman jaksamiseni parantuvan ja kroppani voivan paremmin. Myös ihoni kunto on parantunut ja vatsasta on kadonnut turha turvotus. 


Tässä ruokapäiväkirjaa eiliseltä: 

Aamiainen: smoothie, ruisleipä, mandariini, lasi vettä, kahvi

Lounas: broilerikiusaus

Välipala: vihanneslautanen, kaakao

Päivällinen: uuniperunaa, lohta ja salaattia

Iltapala: rahka ja ruisleipä



Päivä, jolloin herkut ovat sallittu on tietysti ihana, mutta yksi annos esimerkiksi suklaamoussea ei vie kokonaan makeanhimoa. Edelleenkin tekee mieli herkkuja ja välillä tekee tiukkaa kun kahvihuoneessa odottaa mokkapalat ja työpäivän jälkeen kulkee jätskikojun ohi. 

Olen kuitenkin ymmärtänyt, että herkkujen syöminen kohtuudella on paljon nautinnollisempaa ja pitää kroppani ja mieleni paremmassa kunnossa. Kaiken kaikkiaan tämä pieni muutos on tehnyt suuren muutoksen omaan hyvinvointiini ja olen todella iloinen, että olen pysynyt tässä päätöksessä. Vielä viimeinen viikko jäljellä ja sen jälkeen aion jatkaa samalla linjalla, kuitenkin hieman rennommalla otteella esimerkiksi juhlatilanteissa. En malta odottaa että pääsen taas leipomaan ja yksi yllätys odottaakin pakastimessa lakkoni päättymistä... :) 



Kannustan kaikkia siellä ruudun toisella puolen myös terveellisimpiin valintoihin ja ravitsevaan ruokaan! Mukavaa päivää ja alkavaa viikkoa teille :)

4 kommenttia :

  1. terveellinenkin voi olla herkullista, mutta minulla kyllä periaate että mikään ei ole kiellettyä.
    Tuntuu että silloin syön kaikkein terveellisimmin. Olen testannut lakkoja yms niin helposti silloin narahtaa ja vetää ns. överit :D hihhi
    '- Kaikkea ihanaa elämässä-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä, helposti sen herkullisen mieltää vain epäterveelliseksi ja tuo periaate, ettei mikään ole kielletty toimii varmasti hyvin jos on vain tarpeeksi tahtoa pysyä kohtuudessa :)

      Poista
  2. Olipas inspiroiva postaus! Juuri eilen tein päätöksen, että vähennän hiilihydraatteja ja lisään kasviksia :) tällaisista postauksista saa aina lisäpuhtia omiinkin toimiin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Todella kiva kuulla, että sait tästä lisää intoa ja toivon sulle onnistunutta muutosta ruokavalioon, se on varmasti hyvästä! :)

      Poista

Ilahduta päivääni kommentilla! ♥

Blog Design by Get Polished | Copyright Just saying hi 2017